Akcja-reanimacja!
Ruszyła Akcja-Reanimacja.
Wakacje już blisko, pora szykować się
do drogi. Przygotowania rozpoczęliśmy od opracowania nowej ODWAŻNIEJSZEJ skrzyni biegów, która nie będzie bała się z nami pokonać dróg i bezdroży
Gruzji, Armenii i Azerbejdżanu . Jako pierwsza na warsztat została wyciągnięta
skrzynia, która pokonała z nami trasę Transfogaraską , Rumunię, Chorwacką drogę
śmierci, Serbię, Bośnię, Węgry i Ukrainę. Widok zaskakujący. Zęby powyłamywane,
wałek zdawczy przekazujący napęd na wał miał na oko 1,5 cm luzu, o
uszczelnieniach nawet nie wspominam. Pełen szacun dla projektantów skrzyni, iż
mimo takiego stopnia zużycia służyła do końca. Koszt regeneracji przekracza
koszt zakupu używanej. W imię cięcia kosztów skontaktowaliśmy się z fabryką KAZ (ros. Кутаисский Aвтомобильный Завод, gruz. ქუთაისის
საავტომობილო
ქარხანა)
w celu wsparcia technologicznego przy budowie skrzyni odpornej na Gruzińskie
drogi. Na konsultacje osobiste przysłano 2 inżynierów projektantów. Wynikiem
prac jest 3 biegowa skrzynia, o przełożeniu na 3 biegu 1:1, z
niesynchronizowanym 1 biegiem. (czyli wyciągnięta z Żuka – dawcy :D) Dokładny opis naprawy skrzyń Żuk/ Nysa http://www.odrdzewiacz.fora.pl/mechanika,3/regeneracja-skrzyni-biegow-iii-biegowej-warszawa-nysa-zuk,56.html
Gruzińscy inżynierowie na sympozjum.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz